سعیدی، در این نشست که معاونین شستا و مدیران عامل شرکتهای دارویی وابسته به شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی حضور داشتند، اظهار داشت: خاستگاه فعالیت بنده در شستا، تیپیکو بوده و شناخت خوبی نسبت به صنعت دارو دارم. کار در تیپیکو فراتر از صنعت و تولید یک محصول است و همکاران ما در تیپیکو به عنوان رهبران صنعت دارو خلق ارزش کرده و به سلامت جامعه کمک میکنند و کمتر صنعتی از این ویژگی برخوردار است. کار در این صنعت نعمتی بزرگ محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی با بیان اینکه تیپیکو در مجموعه شستا یکی از راهبردیترین داراییهای آن است، تصریح کرد: هلدینگ دارویی تأمین (تیپیکو) بزرگترین مجموعه دارویی کشور است که باید در جایگاه ویژه خود قرار گیرد.
سعیدی افزود: سازمان تأمین اجتماعی اگر بخواهد از هر مجموعه و صنعتی خارج شود، قطعاً از مجموعه دارویی خارج نخواهد شد؛ زیرا این صنعت بسیار راهبردی است و بنابراین باید این جایگاه را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به جایگاه خاص نظام مدیریتی در تیپیکو خاطرنشان کرد: هلدینگ دارویی تأمین، بیشترین مدیران صنعت دارویی کشور را تربیت کرده و باعث انتشار دانش به سایر شرکتهای کشور بوده است. هلدینگ دارویی تأمین، مرکز تربیت مدیر بوده و خلق ارزش وسیعی در کل نظام سلامت و صنعت دارو داشته است. هم اکنون مدیران سابق تیپیکو در بخش خصوصی صنعت دارو به صورت گسترده فعالیت دارند.
سعیدی گفت: در جهان امروز تحولات وسیعی رخ میدهد و چرخه عمر محصولات روزبهروز کوتاهتر شده است. در این چرخه تحولات، نقش فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی بیشتر ملموس شده است؛ وقتی محیط تغییر میکند، استراتژی و قابلیتهای سازمانی هم باید تغییر کند؛ در غیر این صورت با شکست مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه باید تحول و قابلیتهای سازمانی که برگرفته از دانش و مهارت است، در هلدینگ دارویی تأمین (تیپیکو) گسترش یابد، تأکید کرد: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و مدیران ما در بخش های مختلف شستا باید اقتضائات این وضعیت را بدانند.
سعیدی، در ادامه با تاکید بر اینکه نوآوری، صرفا پول خرج کردن نیست؛ بلکه راههای دیگری مانند ارتقای قابلیت جذب شرکت وجود دارد، گفت: گام برداشتن هلدینگها و شرکتهای شستا در مسیر نوآوری و فناوری مهم است و نقش تیپیکو و رایتل در این زمینه ویژهتر از سایرین است.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی، سپس به بیان اهمیت همافزایی پرداخت و گفت: لازمه افزایش تابآوری و حفظ تنوع و به اشتراک گذاشتن دانش در مجموعه ما، همافزایی سازمانی در شستاست و باید در این زمینه همکاریهای خوبی در بستر هلدینگها شکل بگیرد.
وی افزود: در تیپیکو خلق ارزش مشترک، سود پایدار و درآمد حاصل از صادرات باید افزایش چشمگیری پیدا کند تا به شرکتی بینالمللی در طراز جهانی تبدیل شویم و ما از هر مدیری که در زمینه افزایش صادرات و ارزآوری گام بردارد، حمایت ویژه میکنیم.
مدیرعامل شستا خاطرنشان کرد: اگر حکمرانی شرکتی را به نحو صحیح جلو ببریم، قطعاً میزان تولید، صادرات و بهرهوری ارتقاء چشمگیری پیدا میکند؛ ولی لازمه این کار داشتن برنامه مناسب است.
وی گفت: شناسایی نیروهای کیفی در درون مجموعه دارویی تأمین (تیپیکو) بسیار اهمیت دارد؛ زیرا مدیران و رهبران آینده، این افراد هستند.
سعیدی با اشاره به ساز و کار شکلگیری پاکدستی در فرهنگ بنگاهداری، تصریح کرد: فرهنگی که در درون آن نوآوری و کارآفرینی باشد منجر به پیشرو بودن مجموعه میشود. در این زمینه دانشگاههای برتر ایران پتانسیلهای زیادی دارند. پتانسیلهای بسیار وسیعی هم در شستا وجود دارد که میتوان با همافزایی با محیطهای دانشگاهی، زنجیره ارزش را کامل کرد.
مدیرعامل شستا با برشمردن عوامل موفقیت در بنگاهداری صنعتی، گفت: برنامهریزی مناسب، نیروی انسانی متخصص، ساختارها و فناوریهای نوین، فرهنگ صحیح کار و وجود مدیر منبع شناس، محیط شناس و فرصت شناس، میتواند کار، تولید و اشتغال را بهبود داده و بهرهوری و صادرات را افزایش دهد.
وی در پایان تصریح کرد: باید دانش، مهارت و پاکدستی سه اصل مهم در بین مدیران شستا باشد؛ زیرا بیتالمال در دست ما امانت بزرگی است و تیپیکو در شستا باید همواره رو به فراز بوده و نقش ویژهای در سپهر دارویی کشور ایفا کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0