تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 20334

در راستای شفافیت عملکرد صنعت بیمه در خصوص میزان رضایتمندی بیمه گذاران از عملکرد صنعت بیمه

آمار نه ماهه شكایات بیمه گذاران از شركت های بیمه منتشر شد

آمار نه ماهه شكایات بیمه گذاران از شركت های بیمه منتشر شد

با هدف شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه گذاران از شرکت های بیمه، گزارش نه ماهه سامانه شکایات از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه منتشر شد.

به گزارش تجارت پرس به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، آمار شکایات 9ماهه سال 1403 که توسط بیمه گذاران شدگان و ذینفعان بیمه نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشته ها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه انتشار یافت.
بر اساس این گزارش، شکایات مرتبط با رشته های ثالث، با 43.19 درصد در صدر جدول شکایت است و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب با 21.31 درصد و 18.6 درصد بیشترین سهم شکایات در بین رشته های بیمه را به خود اختصاص داده اند.
بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است.
شایان ذکر است در این جداول، جایگاه شرکت های بیمه به صورت ماهانه تغییر می کند و و درصد شکایات وارده نیز در شرکت های مختلف، متفاوت است.
گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رییس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه گذاران از شرکت های بیمه، راه اندازی شده و با این نشانی در دسترس عموم مردم قرار دارد.
برای مشاهده جداول آماری اینجا کلیک نمائید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.