تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر : 23778

دهنوی:باید در فروشگاه‌های جهان شاهد عرضه برندهای ایرانی باشیم / هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرد

دهنوی:باید در فروشگاه‌های جهان شاهد عرضه برندهای ایرانی باشیم / هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرد

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات وقتی باعث ایجاد ارزش افزوده برای کشور می‌شود که بتوانیم محصولات خود را به مصرف کننده نهایی خارجی عرضه کنیم و در فروشگاه‌های بزرگ جهان شاهد حضور برندهای ایرانی باشیم.

به گزارش تجارت پرس به نقل از ایلنا، محمدعلی دهقان دهنوی، رییس کل سازمان توسعه تجارت در همایش ملی برند (رویداد ملی معرفی و تجلیل از نشان‌های تجاری برتر کشور) گفت: دبیرخانه دائمی برند در استان خراسان رضوی ایجاد می شود زیرا تمرکززدایی از پایتخت باید صورت بگیرد و استان خراسان رضوی می تواند کانون برندسازی و ایجاد زیرساخت های مربوط به آن شود. با این حال، کار محدود نباید به برگزاری یک رویداد سالانه محدود شود و مراکز گوناگون در خراسان رضوی بر این موضوع کار کنند و خراسان رضوی کانون تقویت برند کشور شود به ویژه اگر کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: با وجود توسعه صنایع کشور و برندها این سوال وجود دارد که ما چند برند بین المللی شایسته تقدیر داریم و برندهای ما در منطقه و جهان چقدر شناخته شده هستند. پاسخ منصفانه این است که عملکرد خوبی در این زمینه نداشتیم و فاصله زیادی با عملکرد مطلوب داریم.

دهقان دهنوی ادامه داد: در صادرات باید نگاه خود را به سمت حضور در بازارهای هدف تغییر دهیم صادرات فقط فروش خارجی نیست صادرات وقتی باعث ایجاد ارزش افزوده برای کشور می شود که بتوانیم محصولات خود را به مصرف کننده نهایی خارجی عرضه کنیم و در فروشگاه های بزرگ جهان شاهد حضور برندهای ایرانی باشیم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: صنایع غذایی ما کاملا نوآور و به روز هستند پس باید شاهد عرضه مواد غذایی ایران در فروشگاه های جهانی باشیم به همین منظور است که سازمان توسعه تجارت به موضوع برندینگ وارد شده است، اتفاقی که در صادرات باید بیفتد این است که زعفران ما با برند ایرانی در بازارهای جهانی عرضه شود، این استراتژی ماست.

وب خاطرنشان کرد: شرکت‌های ایران باید سلیقه بازار در کشورهای هدف را ارزیابی و محصولات خود را با آنها هماهنگ کنند همچنین در حوزه هویت سازی و تبلیغات بین‌المللی باید کار کنیم.

دهقان دهنوی از ملی شدن همایش برند به عنوان یک گام برای هویت سازی در خارج از مرزهای کشور یاد کرد و گفت: در آینده از برندهایی تقدیر کنیم که در خارج ایران حضور پیدا کرده اند.

وی یادآور شد: سازمان توسعه تجارت برای همه اینها برنامه دارد و هر چند بضاعت بودجه‌ای چندانی نداریم اما سازمان حتما کمک‌های معمول خواهد داشت و در تسهیل امور و فرآیندها شرکت های ایرانی را همراهی خواهد کرد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت در پایان به موضوع فناوری‌های نوظهور تامین و اظهار کرد: موضوع فناوری و هوش مصنوعی باید مورد توجه قرار گیرد دنیا در حال تغییرات اساسی است و بسیاری از کارهای ما که اکنون جدید است ممکن است خیلی زود تغییر کنند و باید به روش‌های جدیدی انجام شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.