تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 27022

عضو هیئت‌ عامل ایدرو از اهمیت ایران اکسپو می‌گوید:

ایران‌اکسپو محلی برای معرفی توانمندی‌ شرکت‌های ایرانی

ایران‌اکسپو محلی برای معرفی توانمندی‌ شرکت‌های ایرانی

عضو هیئت‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: ایران‌اکسپو محلی برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی به بازرگانان، صنعتگران، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و بستری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و صادراتی فراهم می‌کند.

به گزارش ایدرونیوز ، سید محمد موسوی در گفتگو ی  با ابراز امیدورای به اینکه نمایشگاه ایران اکسپو 2025 به توسعه و پیشرفت مراودات تجاری کمک کند، گفت: ما در برخی از این حوزه‌ها جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به شمار می‌رویم. با این حال، اگر به میزان صادرات این محصولات توجه کنیم، متوجه می‌شویم که سهم ما بسیار کم است. این موضوع نشان می‌دهد که نیازمند تغییر رویکردها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت صادرات این محصولات هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و تولیدی کشور بهتر استفاده کنیم.

عضو هیئت‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: سال‌ها اقتصاد ایران بر پایه درون‌زایی و درون‌گرایی طراحی شده بود. شرکت‌ها عمدتاً با هدف خودکفایی و تأمین نیازهای داخلی فعالیت کرده و تولیدات خود را بر اساس نیازهای کشور تنظیم می‌کردند. در این میان، ایران‌اکسپو به‌عنوان یک لوکوموتیو نقش‌آفرینی کرد تا صنایع مختلف کشور که توان تولیدی و صادراتی خوبی دارند، در یک فضای نمایشگاهی، محصولات و توانمندی‌های خود را به شرکت‌ها، کشورها و بازرگانان مختلف عرضه کنند. بدین ترتیب، بستری فراهم شد تا شرکت‌های ایرانی از نظر محدوده کاری (Scope)، زمان (Time)، هزینه (Cost) و کیفیت تولیدات (Quality) محک بخورند و تجارت بین‌المللی در میان آنها توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه مورد انتظار از نمایشگاه ایران اکسپوی امسال این است که بتوانیم گام‌های بیشتری در جهت ایجاد روابط پایدار برداریم. شرایط فعلی ما به شکلی است که تمرکز عمده بر توانمندسازی شرکت‌های ایرانی و تسهیل امور کاری آنها قرار دارد. هدف اصلی ما در این مرحله، تقویت توان صادراتی و تسهیل فرآیند صادرات است. امروزه بیش از۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم و تقریباً همین حدود نیز واردات داریم، چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانند نقش مهمی در تسهیل روابط تجاری و فناوری ایفا کنند.

موسوی افزود : در مجموع، برگزاری نمایشگاه باید فضایی را فراهم کند که هم شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به‌صورت حرفه‌ای ارائه دهند و توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند، و هم مهمانان خارجی با سهولت به زیرساخت‌ها، استانداردها و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. این امر می‌تواند نقش موثری در توسعه تجارت بین‌المللی و انعقاد قراردادهای موفق تجاری ایفا کند.

منبع:روزنامه دنیای اقتصاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.