تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر : 26971

بانک ملی ایران در مسیر تداوم موفقیت / اهداف ۱۴۰۴ با محوریت سودآوری و مشتری‌محوری تبیین شد

بانک ملی ایران در مسیر تداوم موفقیت / اهداف ۱۴۰۴ با محوریت سودآوری و مشتری‌محوری تبیین شد

حسین قاسمی، معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملی ایران، در «همایش ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۳ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۴»، با تأکید بر حفظ رتبه نخست در شبکه بانکی کشور و افزایش سهم بازار، از تدوین استراتژی‌های جدید مبتنی بر سودآوری، مشتری‌محوری و ترکیب بهینه پرتفوی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۴، با انسجام، همراهی و راهبری مؤثرتر، اهداف بانک با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش تجارت پرس به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، در آغاز دومین روز از همایش دوروزه «ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۳ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۴» حسین قاسمی، عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و تحول این بانک، با ابراز تسلیت به مناسبت حادثه بندر شهید رجایی و درگذشت جمعی از هموطنان در استان هرمزگان، سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی ضمن اشاره به همزمانی برگزاری این همایش با ایام فرخنده روز کارگر، روز دختر و دهه کرامت، ابراز امیدواری کرد که این مناسبت‌ها به برگزاری هر چه پربارتر همایش کمک کند.

قاسمی با مرور عملکرد بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: سال گذشته با هدف تداوم افزایش سهم بازار و تثبیت جایگاه برتر در شبکه بانکی کشور سپری و تلاش بی‌وقفه همکاران در شعب، ادارات و واحدهای ستادی، منجر به تحقق نتایجی ارزشمند شد؛ به‌گونه‌ای که بانک ملی ایران نه‌تنها موفق به حفظ رتبه نخست در شبکه بانکی گردید، بلکه توانست سهم بیشتری از بازار را نسبت به سال ۱۴۰۲ به دست آورد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، اقدامات مهمی نظیر بازنگری در ساختار ادارات امور شعب و شعب، تدوین استراتژی‌های جدید و برگزاری نشست‌های هدف‌گذاری  برای سال ۱۴۰۴ به انجام رسید، افزود: هم‌افزایی و هماهنگی اثربخش میان واحدهای ستادی در حوزه‌های فناوری، اعتباری، حقوقی و برنامه‌ریزی با شبکه شعب، نقشی کلیدی در دست‌یابی به این دستاوردها ایفا کره است.

معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملی ایران با اشاره به سیاست‌های اعتباری و اهداف سال ۱۴۰۴ که در روز نخست همایش تشریح شد، سه مؤلفه کلیدی «سودآوری پایدار»، «افزایش سهم بازار» و «ترکیب بهینه پرتفوی» را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این مؤلفه‌ها که برگرفته از چارچوب استراتژیک بانک است، در سال پیش‌رو با عزم جدی‌تری دنبال می شود و طی دو هفته آینده، پس از نهایی‌سازی در کمیته تضمین استراتژی، به شبکه ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به چشم‌انداز پنج‌ساله بانک ملی ایران خاطرنشان کرد: سه محور اصلی شامل کسب سهم بازار، حفظ جایگاه نخست شبکه بانکی کشور و ارتقای سطح مشتری‌مداری، سرلوحه تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بانک قرار گرفته است و تمامی فعالیت‌های ما در این مسیر متمرکز خواهد بود.

قاسمی در ادامه به نتایج جلسات برگزارشده در روز نخست همایش اشاره کرد و گفت: طی این نشست‌ها، ۵۰ مسئله مهم در قالب ۶ پنل تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حدود ۷۰ پاسخ مکتوب از سوی ادارات ستادی به سؤالات و دغدغه‌های رؤسای ادارات امور شعب ارائه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از ارزیابی عملکرد صرفاً مقایسه عملکرد واحدها نیست، تصریح کرد: غایت این ارزیابی‌ها، بررسی جایگاه بانک ملی ایران در مقایسه با رقبا و صیانت از اعتبار و هویت برند پرافتخار بانک ملی ایران است. این رویکرد رقابتی همواره مورد توجه ویژه مدیرعامل محترم آقای دکتر نجارزاده، بوده و در تعیین شاخص‌ها و هدف‌گذاری‌های سالاانه بانک مدنظر قرار می‌گیرد.

قاسمی در پایان، از تلاش‌های صادقانه و مسئولانه تمامی همکاران بانک ملی ایران، به‌ویژه در اجرای «طرح مهربانی»،  تقدیر کرد و از آنان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند این بانک بزرگ و مردمی نام برد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.