تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 27953

در همایش سراسری مدیران بیمه ایران مطرح شد؛

تحول در بیمه ایران با تمرکز بر سرمایه انسانی و توسعه فناوری

تحول در بیمه ایران با تمرکز بر سرمایه انسانی و توسعه فناوری

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: بیمه ایران در مسیر توسعه و تحول بر پایه سرمایه انسانی و حوزه فناوری اطلاعات قرار دارد.

به گزارش تجارت پرس به نقل ازر  روابط عمومی بیمه ایران، علی جباری در “همایش سراسری مدیران بیمه ایران؛ بیمه گری حرفه ای و ارائه خدمات بی نظیر” که امروز در تبریز برگزار شد؛ با تأکید بر لزوم بازنگری عملکرد گذشته و ترسیم مسیر آینده، از آغاز فصل جدیدی در فعالیت‌های بیمه ایران از ۱۵ آبان سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به نقش تاریخی و ۹۰ ساله این شرکت در صنعت بیمه کشور، بر لزوم صیانت از برند بیمه ایران به‌عنوان یک سرمایه ملی تأکید کرد و گفت: حفظ و ارتقای جایگاه بیمه ایران در بازار و ایفای نقش در اقتصاد ملی وظیفه‌ای است که بر دوش همه ماست.

وی با اعلام تعیین شش استراتژی کلیدی برای تحقق اهداف کلان شرکت، افزود: در مسیر پیش‌رو با چالش‌ها و سختی‌های بسیاری مواجهیم، اما با تلاش و همدلی می‌توانیم به قله‌های پیشرفت برسیم.مدیرعامل بیمه ایران، شبکه نمایندگان و شعب سراسر کشور را مهم‌ترین رکن عملیاتی شرکت دانست و بر لزوم تقویت این شبکه تأکید کرد و گفت: نقش مدیران استانی و روسای شعب در هماهنگی با سیاست‌های ستادی حیاتی است و در این راستا شاهد ایجاد زبان مشترک و انگیزه در میان کارکنان هستیم.

جباری با تأکید بر نیاز به اصلاح پرتفو رشته درمان و با اشاره به عملکرد مالی سال ۱۴۰۳، اعلام کرد: بیمه ایران با تولید ۴۴۰ همت حق بیمه و پرداخت ۶۵۴ هزار میلیارد ریال خسارت، نسبت خسارت ۶۴ درصدی را ثبت کرده است. وی یکی از دستاوردهای مثبت شرکت در سال گذشته را رشد حق بیمه بالاتر از میزان پرداخت خسارت عنوان کرد و افزود: این موفقیت در شرایطی حاصل شده که شرکت در برخی شاخص‌ها نسبت به رقبا عقب‌مانده است.

مدیرعامل بیمه ایران از وضعیت معیشتی کارکنان، عدم سرمایه‌گذاری در منابع اساسی و چالش‌های سرمایه انسانی به‌عنوان تهدیدهای جدی برای شرکت نام برد و افزود: نارضایتی برخی گروه‌های هدف، از حوزه نفت و انرژی تا بیمه‌گذاران خرد، نیازمند بازنگری در سیاست‌های شرکت است.

جباری غفلت از فناوری اطلاعات را از دیگر نقاط ضعف دوره های گذشته بیمه ایرن دانست و اعلام کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در دوره جدید، توسعه و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است تا بتوانیم خدماتی بی‌نظیر به مشتریان ارائه دهیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان با تأکید بر ظرفیت‌های عظیم بیمه ایران، از جمله برند معتبر، مشتریان وفادار، سرمایه انسانی متخصص و دارایی‌های قابل توجه، سال ۱۴۰۴ را سالی سخت اما پربار برای این شرکت توصیف کرد و گفت: رئوس برنامه‌های سال جاری شامل توسعه سرمایه انسانی، تحول در فناوری اطلاعات، توانمندسازی شبکه فروش، مدیریت بهینه منابع مالی، نوآوری در محصولات و ارتقای بازاریابی و مشتری‌مداری است.

آذربایجان شرقی؛ قطب صنعتی و بیمه‌ای شمال‌غرب کشور

مدیرکل بیمه ایران در استان آذربایجان شرقی نیز در همایش سراسری مدیران بیمه ایران با تأکید بر جایگاه ویژه این استان در صنعت بیمه کشور اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با سابقه‌ای غنی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی، همواره به‌عنوان یکی از قطب‌های تأثیرگذار در توسعه صنعت بیمه شناخته می‌شود.

قهرمانی افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته، اقدامات مؤثری در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه و ارتقای رضایتمندی مشتریان انجام شده که این امر می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌های بیمه‌ای در استان باشد.

وی با اشاره به عملکرد استان در سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از ۴.۵ همت حق بیمه در این استان تولید شده و بالغ بر ۲.۸ همت نیز خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت شده است. همچنین مانده عملیات استان در سال گذشته به بیش از ۱۰.۳ همت رسیده است.
گفتنی است در ادامه این نشست کارگروه های تخصصی همایش مدیران در محورهای توسعه سرمایه انسانی و تقویت حوزه سرمایه گزاری و مدیریت منابع مالی، توسعه و تحول اساسی در فناوری اطلاعات، توانمندسازی شعب و نمایندگان، نوآوری در محصول و خدمات بازاریابی و تبیلغات و مشتری مداری و بررسی راهکارهای افزایش سهم بازار با حضور معاونین، مدیران کل ستادی و مدیران کل استانی بیمه ایران برگزار شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.