تاریخ انتشار : شنبه 4 می 2024 - 15:45
کد خبر : 6325

سلاجقه: حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

سلاجقه: حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است، نسبت به بهبود شرایط این تالاب اظهارامیدواری کرد.

به گزارش تجارت پرس به نقل از  ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حق آبه هیرمند، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است. سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم بتوانیم انحرافی که بر روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم، وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد. حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی همچنین درباره چگونگی اجرای سیاست ممنوعیت استفاده از کیسه های نایلونی، گفت: با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه داشتیم و آنها تعهد کردند که پلاستیک های زیر ۲۵ میکرون تولید نکنند. نظارت هم داریم و چند شرکت  خوب کار می کنند. آیین نامه داریم که محصولات زیست تخریب پذیر، جایگزین شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ژن پیروز ذخیره شده است؟ گفت: بله، یکی از راه های تکثیر برای حیات وحش، استفاده از نمونه سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در رویان ذخیره شده است. امیدواریم شرایط به نحوی شود که از راه تکثیر سلولی بتوانیم استفاده کنیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.